Indonesië - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mariël en Rob Koster - WaarBenJij.nu Indonesië - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mariël en Rob Koster - WaarBenJij.nu

Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Mariël en Rob

22 November 2014 | Indonesië, Ubud

Na afscheid te hebben genomen van het mooie Nieuw Zeeland, kwamen we na twee lange dagen reizen aan op het vliegveld van Lombok. De dag erna zijn we richting Sengiggi gereden waar we de eerste dagen door hebben gebracht. In Sengiggi hadden we een leuk onderkomen waarbij onze wc en douche buiten te vinden waren, we een gekko als huisdier hadden en waar we een ventilator hadden ipv een airco (lekker warm). We hebben deze dagen een tour gedaan met een chauffeur (hij had net 1 dag zijn rijbewijs) en een gids (hij ging voor het eerst mee) langs twee mooie watervallen. Vervolgens hebben we de boot genomen naar Bali, waar we Bas van het vliegveld hebben gehaald. Samen met Bas hebben we in Kuta heerlijk in de zee gezwommen. De branding hier was erg lang en er waren super hoge golven. Helaas onderschatte Rob een hoge golf en dobbert zijn bril nu ergens rond in de zee. Ondanks onze Koster zeebenen zijn we na twee dagen wederom met de boot naar het rustige gili air gegaan. Helaas werden Rob en Mariël hier ziek en werden de eerste vakantie dagen voor Bas extreem rustig. Hij heeft nog nooit zo snel en zoveel gelezen. Na drie zieke dagen op t bountyeiland keerden we weer terug naar Bali, Ubud. Rob en Bas hebben hier een mooie wandeling gemaakt langs rijstvelden en gezamenlijk hebben wij de sacred monkey forest en een typische Balinese dans bijgewoond.
Nabij het onbewoonde eiland Menjangan doken we met snorkels het water in om het koraal en de tropische vissen te bewonderen. We hadden het gevoel alsof we in Wiebrand zijn aquarium aan het zwemmen waren, maar dan toch net iets groter. Helaas kon Rob zijn waterdichte hoesje met mobiel minder goed tegen het water dan wij. Gelukkig kon hij na het snorkelen bij een local achterop de scooter om een nieuwe mobiel te scoren.
De haven van Bali hebben we door middel van een Bemo bereikt. Dit is een roestig en oud busje die je van plek naar plek brengt. Voor 75000 rupiah voor de Bemo en 23000 rupiah voor de ferry waren we aangekomen op Java, oftewel voor €6,40 (in totaal). Vanaf hier hebben we een tour geregeld naar de mount Ijen en mount Bromo inclusief twee 'overnachtingen' en een treinreis naar yogjakarta. De eerste nacht werden we om half 1 's nachts opgepikt om naar de vulkaan Ijen te gaan. We hebben tijdens deze autotocht te maken gekregen met banditas/maffia, die graag onze auto wilden ruilen voor een jeep om vervolgens onze spullen weg te roven. Gelukkig ging dit niet door en hebben we kunnen genieten van blue fire tussen de zwaveldampen. De volgende dag hebben we de zonsopkomst bij bromo bezichtigd en gekeken in een krater van een vulkaan. Ondanks de mega toerisme en de locals die je continu vragen om op de foto te gaan hebben we intens genoten van dit uitstapje.
De laatste paar dagen van Bas zijn vakantie hebben we doorgebracht in een mooi luxe hotel in Yogyakarta. Hier hebben we de tempels Borobudur en Prambanan bekeken. Op het vliegveld hebben we Bas uitgezwaaid en zijn wij zelf weer terug gevlogen naar Bali. We hebben hier nog vier dagen besteed aan zwemmen, zonsondergang bij de Tanah Lot bekijken, een ceremonie optocht bijwonen en hebben we een koffie/thee plantage bezocht. De 24ste vliegen we naar Medan om een kijkje te nemen in een jungle!

• 22 November 2014 - 15:11

Trees:

hallo mariel en rob

Wauw wat maken jullie wat mee..Ben blij dat het nu weer wat beter met jullie gaat.
    En dat die banditos geen kans gekregen hebben..
    Engeltjes op jullie schouders???

Geniet nog even en hopelijk zonder hobbels...
    We hopen jullie gauw weer te zien...

groetjes oet mei...

• 23 November 2014 - 18:20

Germu:

Wat hebben jullie later, als je groot bent, mooie verhalen te vertellen!!