Eerste week in New Zealand - Reisverslag uit Kaikora, Nieuw Zeeland van Mariël en Rob Koster - WaarBenJij.nu Eerste week in New Zealand - Reisverslag uit Kaikora, Nieuw Zeeland van Mariël en Rob Koster - WaarBenJij.nu

Eerste week in New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Mariël en Rob

08 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikora

Dag allen,

Een kort overzicht van een week New Zealand. Een vliegreis van 24 uur, de tijd vloog niet voorbij. Aangekomen in Auckland zochten we zo snel mogelijk de natuur op. Er moest een buschauffeur omgekocht worden voor een plaatsje maar uiteindelijk toch snel onderweg naar Coromandel. Onderweg zien we heuvels bedekt met groen fluwelen biljartlakens. Het weer is wisselvallig.
In Coromandel bezoeken we Cathedral Cove. In de schemering maken we een wandeling naar de zee. Een magnifieke en adembenemende plek.
De volgende dag stappen we op de mountainbike. Op het hoogste punt van een steile klim beleven we een klein dieptepuntje voor Mariël. Met een schep aan de backpack fietsen we naar hot water beach. Al scheppend in het zand krijgen we, na een lange tocht, een warm voetenbad. Helaas werd dit wel afgesloten met een ferme regenbui.
Vervolgens ging onze tocht naar Taupo. Waarbij wij door de buschauffeur bij een saai en koud plekje van boord zijn gezet. Dit was niet de bedoeling, gelukkig kwam er na twee lange uren wachten een nieuwe bus aan die ons verder naar Taupo bracht. Taupo is een stadje die aan het ontwaken is. Het maakt zich klaar voor de zomer. Het meer, Lake Taupo, is groot en ruig en bracht ons een mooi uitzicht.
Van Taupo naar Wellington: onderweg zien we het landschap veranderen van groene heuvels naar vulkaanachtige rotsen. We zien sneeuw langs de weg. In 'windy' Wellington hebben we de overtocht gemaakt naar het zuider eiland. Op zee ontstond er zomaar een storm. Regen, hagel en hoge golven, bij aankomst weer de zon. Varend tussen eilandjes komen we aan op Pittoresk Picton. Hier maken we een wandeling naar Bob's bay. Waarbij we intens hebben genoten van de rust en de kalmte van de zee.
We vervolgen onze weg naar Kaikoura. We komen langs opkomende wijngaarden van de beroemde Flaxbourne wijnen. Bij Kaikoura hebben we de Peninsula walk way afgelegd. Drie uur lang zicht op bergen met mooie ijstoppen, wandelend langs zeehonden. We zien mooie vergezichten over zee met een fraaie zonsondergang. Vandaag lopen we een beetje vertraging op omdat de zee te ruig is voor de walvissen spot boottocht. Maar geen probleem! we zitten nu te relaxen in de zon op het balkon. Morgen weer een dag met hopelijk meer geluk.

Groetjes!!

• 08 Oktober 2014 - 07:59

Harm-Jan:

Kösters! Klinkt goed allemaal! En mooie foto's! Ik bliev joe volg'n! :-) Viel Spaß!

• 08 Oktober 2014 - 09:02

Evelien:

Wat hebben jullie al veel gedaan zeg! Leuk om bekende plaatsnamen te horen ;) Veel plezier nog!

• 08 Oktober 2014 - 10:03

Trees:

Hoi

bedankt voor de update..mooi zeg jullie hebben idd al veel gedaan .gaan als een speer .geniet er ok nog even van ja??? groetjes oet mei..

• 08 Oktober 2014 - 12:27

Marjan Siepelinga:

Ziet er goed uit.

• 08 Oktober 2014 - 21:46

Janniene:

Leuk!! Al heel wat plaatsen gezien zo te lezen. Geef de backpack nog maar een knuffel van mij die geniet ook zichtbaar:p

• 09 Oktober 2014 - 21:43

Saskia:

Wauw! In een week al veel gezien en gedaan benieuwd naar het vervolg!

• 13 Oktober 2014 - 17:23

JMD:

Mooie plaatjes! En steeds weer die bergen als horizon. Het is alsof ze met je meereizen. Veel plezier nog met de walvissen!

• 14 Oktober 2014 - 20:47

Annemiek: