reisverslag 5 - de jungle editie - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Mariël en Rob Koster - WaarBenJij.nu reisverslag 5 - de jungle editie - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Mariël en Rob Koster - WaarBenJij.nu

reisverslag 5 - de jungle editie

Blijf op de hoogte en volg Mariël en Rob

29 November 2014 | Indonesië, Tangkahan

Onze laatste week Indonesië is in stijl afgesloten. In het noorden van Sumatra, nabij Atjeh, ligt het Gunung Leuser regenwoud. Bij aankomst in Bukit Lawang werden we verwelkomd met het credo 'welcome to the jungle, brother!' Het leven in het kleine plaatsje aan de rivier op de rand van de jungle is als vrij primitief te bestempelen: kleren worden gewassen in de rivier, koud water om te douchen en oneffen hobbelpaadjes die als weg door moeten gaan. Het is er erg gezellig, elke avond worden de gitaren erbij gehaald en wordt er luidkeels gezongen. De eerste avond begint met onweer en enorme stortregen (het is niet voor niets een regenwoud). 1 van de werknemers kon door deze regen een flinke cobra vangen, die waarschijnlijk een plekje zocht in de (redelijk) droge slaapverblijven. De slang werd nog even geshowed voordat het zijn weg vervolgde. In deze dagen hebben nog veel meer wilde dieren gezien. We zijn in een vleermuizengrot geweest, inclusief schorpioen en duizendpoot. De dag erna zijn we de jungle ingetrokken. We hebben tussen de wilde aapjes en oerangoetangs gelopen. De grote apen hebben we van dichtbij gezien, behoorlijk indrukwekkend! Na veel klimmen en klauteren zijn we met tractorbanden op de rivier af aan het raften geweest. Op de laatste dag zijn we met de auto naar Tangkahan gehobbeld, dat wat verder in de jungle ligt. We hebben olifanten gewassen, vervolgens een elephant's kiss en shower gekregen. Enorm grote dieren en super om zeVan zo dichtbij te kunnen zien. We zitten nu onze laatste dag door te brengen in een buitenwijkje van megastad Medan. Vanuit elke mogelijke plek worden we aangestaard, toegezwaaid of wordt er naar ons geroepen. Toeristen zijn hier blijkbaar een attractie en we voelen ons net etalagepoppen. We kunnen er maar moeilijk aan wennen. Morgen stappen we in het vliegtuig naar Ho Chi Minh (voorheen Saigon) in Vietnam. Daarmee wordt de laatste maand alweer ingezet! Jullie allemaal veel plezier toegewenst in de komende decembermaand.

Groeten,
Mariël & Rob

• 29 November 2014 - 10:03

Saskia:

Wauw wat een belevenissen! Geniet nog even jullie laatste maand!

• 30 November 2014 - 17:37

JMD:

Wat een prachtige plaatjes van de bergen. En dan zo dicht op de dieren en in de natuur. Een beetje survival en toerisme, zo te lezen. Ben nog steeds niet jaloers! Blijkbaar een erg mooi land. Veel plezier in Vietnam!